Faydalı Bilgiler

Sağlık Kaynağı Ceviz

Yaşlanma ve Beyin Sağlığı: Tufts Üniversitesi İnsan Beslenmesi Araştırma Merkezi tarafından fareler üzerinde yapılan araştırmada, hem genç hem yaşlı farelerde; çoklu doymamış yağ asidi, folat, magnezyum selenyum ve çeşitli polifenoller gibi bileşenlerce zengin olan cevizin beynin önem arz eden bölgelerindeki mekanizmalar üzerindeki etkisi incelenmiştir.

Hayvanlar üç gruba ayrılmış ve birinci grup hiç ceviz tüketmeyen kontrol grubu (%0); ikinci grup diyetlerinde %6 civarı ceviz tüketen grup ve üçüncü grup da diyetlerinde %9 civarında ceviz teşkil eden gruptur. ( İnsan diyeti eşdeğeri sırasıyla 30 gr ve 45 gr). Bu gruplar, on hafta boyunca takip edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre ceviz tüketiminin beyin yaşlanmasını yavaşlattığı belirtilmiştir.

Damar Sağlığı: Yapılan bir çalışmadan ceviz içinde bulunan, alfa-linolenik asit (ALA) ve linoleik asit (LA) bileşimlerinin damar sağlığı üzerinde pek çok olumlu etkisinin olduğu belirtilmiştir.

Bunlar dışında cevizin faydaları arasında; hafızaya iyi gelmesi, kemik gelişimine katkı sağlaması, manganez ve bakır açısından zengin olması gibi faydalar sayılabilir.

Cevizin Besin Değeri
Yaklaşık 30 gram ( 7 adet ) dış kabuğu soyulmuş ceviz;

185 kaloridir ve kolesterol içermez.
Günlük selenyum ihtiyacının %2’sini karşılar (1,4mcg)
Günlük besin lifi ihtiyacının %8’ini karşılar (2gr)
Günlük manganez ihtiyacının %48’ini karşılar (1mg)
Günlük kalsiyum ihtiyacının %3’ünü karşılar
Günlük demir ihtiyacının %5’ini karşılar
Günlük tiamin ihtiyacının %6’sını karşılar (0,01mg)
Günlük folat ihtiyacının %7’sini karşılar (27,7mcg)
Günlük magnezyum ihtiyacının %11’ini karşılar (44,6mg)
Günlük fosfor ihtiyacının %10’unu karşılar (97,8mg)
Günlük çinko ihtiyacının %6’sını karşılar (0,9mg)
Günlük bakır ihtiyacının %22’sini karşılar (0,4mg)
Ayrıca 28 gram ceviz yaklaşık olarak 2.5 gram omega 3 ve 11 gram omega 6 yağ asidi içermektedir. Günlük omega-3 ihtiyacı normal insanlarda 0,5 gram iken hamilelerde ve kalp hastalarında bu oran 2,5-3 gram kadar olmaktadır. Bu sebeple ceviz çok iyi bir omega 3 kaydağıdır.